Garantia legala se ofera in conformitate cu prevederile Legii nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiilor asociate, care transpune in dreptul roman Directiva 1999/44/EC.

Produsele comercializate de catre SC Abacus Trade System SRL sunt interschimbabile cu piesele originale conform cataloagelor si listelor editate de catre producatori. Garantia legala este de 24 de luni pentru piesele de folosinta indelungata. Piesele de folosinta indelungata sunt: ambreiaje, arcuri, amortizoare, articulatii homocinetice, elemente de caroserie, elemente de directie, elemente de frana, elemente de iluminare si semnalizare, cabluri, pompe, radiatoare, tobe si tevi de esapament, rulmenti, fise bujii, piese de electromotor si alternator, piese de motor in miscare. Garantia acopera defectele de material sau de fabricatie iar produsele ce vor prezenta acest tip de defectiuni vor fi inlocuite in termenul de garantie, cu altele noi, conform legislatiei in vigoare. Termenul de garantie curge de la data inscrisa pe factura de achizitie a marfurilor. Termenul de garantie pentru produsele Castrol, in cazul pastrarii lor in ambalajul original si la temperaturi cuprinse intre -5 si +40 grade Celsius, este de 36 luni. Termenul de garantie pentru acumulatorii marca Starline, in cazul respectarii verificarilor periodice inscrise in certificatul de garantie ale acestora, este de 36 luni (exceptiile fiind trecute explicit in continutul certificatului de garantie pentru acumulatorii marca Starline – autovehicule in regim de taximetrie, scoala de sofer, interventie). Termenul de garantie pentru scule si echipamente service este de 12 luni. Termenul de garantie pentru injectoarele reconditionate este de 6 luni.

Cumparatorul poate vizualiza termenul de garantie, pentru fiecare produs in parte, in momentul in care acceseaza informatiile despre produs.

Pentru a se beneficia de termenul de garantie acordat de catre Vanzator, montajul pieselor achizitionate de la Vanzator sa fie efectuat intr-un service autorizat de catre Registrul Auto Roman.

Cumparatorul are obligatia de a informa Vanzatorul asupra oricarui defect aparut in perioada de garantie. In cazul in care piesa ce reprezinta obiectul garantiei nu poate fi reparata sau schimbata, Vanzatorul se obliga sa restituie contravaloarea acesteia catre Cumparator.

Termenul pentru solutionarea problemelor de garantie este de 15 zile calendaristice. Termenul pentru solutionare curge de la data la care s-a luat la cunostinta reclamatia Cumparatorului de catre unitatea specializata service si coincide cu data receptionarii efective a produsului, de catre unitatea specializata service. Produsul reclamat in perioada de garantie va fi insotit de cererea de solicitare a garantiei.

Nu beneficiaza de garantie acele piese auto care au caracter consumabil si anume: antigel, uleiuri, aditivi, lichid de frana; filtrele de aer, ulei, combustibil si polen (habitaclu); stergatoare pentru parbrize, lunete si faruri, elemente aprindere, placute si saboti de frana, becuri.  

Cumparatorul care reclama o situatie de inlocuire in termenul de garantie, va prezenta, impreuna cu piesa/piesele in cauza, urmatoarele documente justificative:

  • Factura de achizitie emisa de catre Vanzator si bonul fiscal sau factura cu care cumparatorul a vandut piesa/piesele in cauza catre utilizatorul final;

  • Certificatul de garantie care a fost eliberat in momentul vanzarii piesei/pieselor;

  • Dovada efectuarii montajului intr-un atelier de reparatii autorizat de catre Registrul Auto Roman;

  • Copie autorizatie Registrul Auto Roman al atelierului de reparatii un s-a efectuat montajul piesei cu problema de garantie;

  • Documentul emis de catre atelierul de reparatii autorizat prin care se constata defectiunea si sunt explicate cauzele aparitiei acesteia (raport test amortizor; raport tester diagnoza – unde este cazul; masuratori disc frana ovalizat)

  • Devizul de montaj si factura de achizitie pentru supapa de expansiune si filtrul uscator, in cazul in care obiectul problemei de garantie este compresorul de aer conditionat;

  • Copia certificatului de inmatriculare a autovehiculului in cauza.

Vanzatorul este exonerat de raspundere privind garantia sau aceasta poate fi anulata in urmatoarele cazuri:

  • Piesele nu au fost montate intr-un atelier de reparatii autorizat de catre Registrul Auto Roman sau de catre producatorul autovehiculului;

  • Piesele s-au defectat datorita unui montaj incorect sau datorita montarii impreuna cu piese conexe uzate, defecte sau modificate;

  • Piesele au fost utilizate in alt scop decat cel indicat in catalogul producatorului;

  • Piesa nu a fost identificata corect ca urmare a prezentarii de catre cumparator a unor date eronate sau nu a fost comparata la montaj cu piesa de inlocuit;

  • Piesa s-a uzat datorita suprasolicitarii, intretinerii incorecte sau insuficiente a autovehiculului, neefectuarea reviziilor periodice conform recomandarilor producatorului autovehiculului, atelierul de reparatii care a efectuat montajul nu a stabilit verificarile si reglajele ulterioare conform tehnologiei de montaj sau tehnologiei impuse de catre producator;

  • Autovehiculul a fost folosit in alte scopuri decat cele prevazute de constructor sau a fost exploatat in conditii necorespunzatoare;

  • Autovehiculul a fost accidentat sau a suferit avarii produse de factori externi, atmosferici sau de alta natura (socuri termice, electrice, mecanice);

  • Piesele prezinta urme de lovituri, zgarieturi, indoituri, rupturi, deformari mecanice sau chimice;

  • Piesele nu prezinta o uzura normala.

In cazul in care Vanzatorul si Cumparatorul nu vor ajunge la un consens pe cale amiabila in ceea ce priveste rezolvarea problemei de garantie, reperul ce reprezinta obiectul garantiei va fi trimis catre un specialist pentru analiza. Rezultatul analizei va fi acceptat atat de catre Vanzator cat si de catre Cumparator, cheltuielile ocazionate pentru analiza fiind in sarcina partii in culpa.

In cazul solutionarii unor probleme de garantie, plata transportului reperului ce reprezinta obiectul garantiei este suportata de catre Cumparator. Vanzatorul va trimite, pe cheltuiala proprie, piesa remediata sau schimbata, catre Cumparator.

 

DREPTUL LA RETUR

Cumparatorul are dreptul de a returna piesele comandate, fara a face obiectul unei garantii, in termen de 14 zile de la receptionarea acestora. In conformitate cu OUG 34/2014 art. 9/1, consumatorul (Cumparatorul) beneficiaza de o perioada de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanta sau dintr-un contract in afara spatiilor comerciale, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere.

Vanzatorul se obliga sa afiseze explicit in continutul site-ului www.autoeshop.ro toate produsele care nu sunt returnabile. Cumparatorul poate vizualiza aceasta informatie in momentul in care acceseaza pagina de informatiile despre produs. In conformitate cu legislatia in vigoare, renuntarea la cumparare este aplicabila doar clientilor persoane fizice. Renuntarea la cumparare in termen de 14 zile se poate aplica doar pentru produsele livrate prin serviciile de curierat.

Conditii pentru acceptarea returului:

  • Produsele sa fie achizitionate de la Vanzator

  • Ambalajul produselor sa fie cel original, sa nu fie deteriorat, eticheta/etichetele de pe ambalaj sa nu fie deteriorate

  • Produsul sa nu prezinte urme de montaj (sa poata fi reintrodus in circuitul comercial)     

  • Ambalajul produsului sa contina toate reperele asa cum au fost livrate si receptionate (repere accesorii, instructiuni de folosire si/sau de montaj, etc.)

  • Nu se accepta ca retur produsele de origine, cu eticheta ORIGINAL si produsele speciale pentru autoturisme non europene, respective anumite piese pentru siguranta pasagerilor (centura, airbag etc.)  

  • Produsele pentru identificarea carora nu au fost furnizate informatii complete din parte Cumparatorului (serie sasiu comunicata eronat sau date de identificare incomplete ale autovehiculului) nu vor fi acceptate ca retur

  • Nu se accepta ca retur produse din categoria lichide auto, cum ar fi: uleiuri, antigel, lichid de frana, lichide pentru spalat parbrizul etc.

Cumparatorul va putea proceda la returnarea produsului dorit doar dupa ce a solicitat acest lucru catre Vanzator, solicitare expediata pe adresa de email Aceasta adresa de email este protejata contra spambots. Trebuie sa activati JavaScript pentru a o vedea.  sau solicitare verbala la numarul de telefon 0756 130 579. De asemenea, Cumparatorul va completa si un Formular de retur cu toate datele necesare pentru procesarea returului. Formularul de retur este un document model si poate fi descarcat din sectiunea “Descarcari”. Dupa trimiterea formularului de retur catre Vanzator si acceptul acestuia pentru expedierea returului, Cumparatorul va trimite returul, ambalat corespunzator si fara a opta pentru serviciul ramburs, la adresa RO407055 Baciu, str. Transilvaniei nr. 181, judet Cluj – SC Abacus Trade System SRL.

Atentie! In cazul in care, in urma ambalarii necorespunzatoare a returului produsele sunt deteriorate in timpul transportului, contravaloarea acestora vor fi suportate de catre Cumparator!  

Costurile aferente pentru returnarea pieselor comandate vor fi suportate de catre Cumparator. De asemenea, Cumparatorul va suporta cheltuielile de transport in cazul in care produsul care face obiectul returului este refuzat de catre furnizorul Vanzatorului pentru nerespectarea conditiilor de retur enumerate mai sus. Vanzatorul va suporta cheltuielile ocazionate cu privire la retur in cazul in care, catre Cumparator au fost livrare alte repere decat cele comandate, respectiv in cazul in care produsul comandat se dovedeste a fi nefunctional in primele 48 de ore de la receptionarea faptica de catre Cumparator.

Dupa acceptarea faptica a returului, Vanzatorul va rambursa intreaga contravaloare a returului in contul bancar specificat de catre Cumparator, in termen de 14 zile calendaristice. Rambursarea contravalorii returului implica specificarea contului IBAN apartinand persoanei pe numele caruia a fost emisa factura.

In cazul in care Cumparatorul returneaza personal marfa comandata si Vanzatorul accepta returul, Cumparatorul poate sa ridice imediat contravaloarea returului de la punctul de lucru al Vanzatorului, situat la adresa RO407055 Baciu, str. Transilvaniei nr. 181, judet Cluj.

Váltás teljes nézetre!
Salt la inceputul paginii!